3. Ett fint idrottsminne

Funderar och tänker.. vad menas med fint idrottsminne?

Jag minns min första spjuttävling, hade aldrig någonsin hållt i ett spjut. Inte ens på träning. Och så tog jag en bronsmedalj.

Jag minns hockeycupen i ö-vik med tjejgänget.

Det är roliga, trevliga idrottsminnen. Men jag kan inte komma på något minne som är speciellt "fint". 

Isåfall måste det vara när jag återupptog kontakten med en gammal kompis som flyttat från stan. Han är hockeymålvakt på ganska högnivå. Så fort jag varit på plats under någon match har han hälsat genom att blinka till mig upp på läktaren och hans lagkamrater har fått samma härliga reaktion varje gång dom sett det. I det här minnet idrottar jag inte själv, men det är något som ligger mig väldigt nära.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0