En dag full av styrka!

Insåg imorse att jag inte kunde och inte kände för att åka på vattengympan idag. Wrong week. Tänkte att; ja men då får det väl bli ledigt idag då. Kom på att det fanns gratis gymstick så packade dubbla träningskläder imorse.

I förmiddags blev det 10minuter på spinningcykel som uppvärmning, följt av 1timme styrka i gymmet på skolan. Blev 11 olika övningar 12-20upprepningar x2. Det var vad som hände under dagens idrottslektion.

Slutade 16.10 idag. När jag slutade så blev det raka vägen till farmor där maten stod klar, i med lite mat i magen. Byta om och åka till sim- och sporthallen. Där ett gymstick muscle pass väntade 17.30.  Blev totalt 1 timma gymstick.

Så vad tyckte jag då om gymstick?
Tyckte det var en riktigt rolig träningsform. Det slår inte zumba. Men så är det ju också två helt olika pass. Det var en väldigt skön form av styrketräning. Mina överrörliga armar tog inte lika mycket stryk som vid bodypump utan det kändes mycket mjukare och vänligare mot kroppen. Svetten rann och jag kände hur muskerna arbetade.
Får ni chansen att prova på gymstick så tycker jag att ni ska göra det =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0