Pizza- recept någon?


  

Jag har fått ett litet pizza sug. Tydligen så åt jag den här pizzan i början av min viktresa, nu skulle jag aldrig ens komma på tanken att köpa en färdigpizza.

Vi har planerat in att göra egen pizza till helgen. Mamma köpte hem en färdigbotten, men efter lite forskning har jag fått fram att en bit botten innehåller 555kalorier. Utan någonting på.

Nu letar jag recept på en "nyttigare" pizzadeg. Har ni något recept att dela med er av? Ska helst innehålla "sånt som man har hemma", inte allt för många konstiga ingredienser.

Kommentarer
Postat av: Alva

Pizzabottnar är en riktig kaloribov! Hos oss brukar vi göra bottnar av dinkelfullkornsjöl: 25 g jäst, 1 1/2 dl ljummet vatten, 1 msk olivolja 1 tsk salt 4 dl dinkelfullkornsmjöl. Sedan arbetar du bara ihop allt sammans som en vanlig deg. Det blir ungefär 4 bottnar. Lite nyttigare och faktiskt mycket godare än "riktig" pizzabotten!



Jag vet även att man kan göra pizza botten på blomkål, det är mera LCHF stil, har inte testat det själv men jag har hört att det ska vara gott! Hittade ett resept här http://www.matklubben.se/recept/lchf_-_pizza_paa_blomkaalsbotten_81175.html



Lycka till :-)

2011-02-23 @ 17:16:43
URL: http://healthylifeofalva.blogspot.com
Postat av: Elin

Jag kan inte receptet men det finns en LCHF pizza som många höjer till skyarna, det är kanske receptet som kommentaren innan :) Men dock är du ute efter kalorisnålt, och jag har ingen aning om det är mycket kalorier i den tyvärr.. :)

2011-02-23 @ 21:53:42
URL: http://myfight.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0