1. Min idrottsbakgrund

Så var det dags för första punkten på listan. Har hunnit med en hel del olika idrotter. Började med skridskoskola ganska tidigt, redan som 3åring. Skridskoskolan blev till konståkningskarriär i några år. Pga en skada la jag av och spelade fotboll i ganska många år, varvat med handboll på vintern. En  hälsena började spöka och jag fick ta det lungt i perioder. Slutade handbollen pga en hemsk tränare.

Kombinerade sedan fotbollen med friidrott, där mina grenar var kulstötning och spjut. Älskade det! Fotbollen la jag av med och fokuserade på friidrott. Halkade illa en vinter och en stukad fot som aldrig ville bli bra, tillsammans med att det blev alldeles för mycket med skolan och friidrotten. Resulterade i att jag tog en paus, och startade aldrig upp igen.

Hockey har alltid stått mig nära. Älskar att kolla på det och att åka skridskor. Följde alltid med och kollade på min brors träningar. Men helt plötsligt stod jag där på isen, en del av hans lag. Spelade med killarna ett tag innan jag började spela i ett tjejlag. För att göra en lång historia kort så åkte jag på en knäskada under en match, gick hos sjukgymnast, testade hockey, gick hos sjukgymnast. Men det blev aldrig bra, så dagen innan en cup tog jag beslutet om att lägga av.

Nu kör vi gym, simning och promenader. Allt kan jag anpassa till min knäskada.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0