Challenge.

Suttit och funderat fram och tillbaka. Angående hur mycket jag ska tillåta mig själv äta vad det gäller godis m.m. dricka läsk och så vidare. Har alltid trott att jag inte fungerar på det sättet att sätta en nolltolerans. Men nu känner jag att jag måste.

Så from  den 21 januari - 21 februari har jag en utmaning.

  • Inte äta godis.
  • Inte äta chips, ostbågar, popcorn eller liknande.
  • Inte dricka läsk.
  • Inte äta pizza/hamburgare.
  • Inte fika mer än något litet max en gång per vecka.
  • Inte äta glass.

För att klara av det här målet kommer jag försöka göra såhär:

1. Byta allt snacks mot lite nötter.
2. Äta frukt när jag blir sugen på något.
3. Tugga tuggummi.  Extra professional eller något liknande. Det gör att jag får något att tugga på, och kan hålla mig ifrån onyttigheter.
4. Dricka loka istället för läsk. Jag dricker väldigt mycket loka nu också. Men kommer ta och byta ut helgens läsk mot loka.
5. Om jag "måste" äta ute. Kommer jag välja sallad eller någon typ utav smörgås/baugette istället.

Tänkte höra om det finns intresse av att ni läsare vill vara med i utmaningen?

För att vara med kommentera inlägget och skriv att du vill vara med. Skriv gärna din bloggadress om du har en. Sprid gärna utmaningen!

Om du har en blogg: så skriv gärna ett inlägg med utvärdering, varje söndag under utmaningsmånaden. Så vi kan följa varann hur det går.

Som en liten peppning kommer jag lotta ut ett halsband, som jag själv kommer göra. Jag kommer dra lapp och en av deltagarna i utmaningen kommer få halsbandet hemskickat efter utmaningens slut.

Update: Det måste vara minst 5 deltagar för att jag ska lotta ut halsbandet.


Kommentarer
Postat av: I L F A R T . S E

Jag är gärna med. Jag kör ju redan en annan utmaning men det här gör bara att den andra utmaningen kommer att gå bättre!

2011-01-19 @ 20:24:56
URL: http://ilfart.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0