Monday.

Sitter och läser en massa viktbloggar och ska strax börja laga mat, pasta och skinksås blir det idag. Mamma är bortrest hela veckan, så jag kommer vara veckans kock. Min pappa och bror kommer hem om en timme, då ska vi äta och sen ska pappa skjutsa mig till gymmet. Hoppas verkligen att jag hinner få en plats på zumbapasset. Annars går jag upp i gymmet och tränar istället. Något är fel med mitt träningskort så jag kan inte boka passen på internet, utan får chansa på att det finns nån plats när jag kommer dit. Har inte orkat börja tjorva med kortet nu när det snart går ut. Och jag kommer tyvärr inte kunna fortsätta träna på mitt älskade gym. Kostar alldeles för mycket för att jag ska kunna köpa nytt. Sitter och väljer mellan två andra gym nu.

Gym 1: Det ena har inte tillgång till gruppträning men årskort på simning och vattengympa ingår för 199kr/månad. I samma del av staden som min farmor bor. Måste åka buss från skolan/hemifrån.

Gym 2: Det andra har tillgång till gruppträning, ligger centralt vilket skulle göra det enkelt att gå dit direkt från skolan och sen ta bussen hem direkt från busstationen. Slipper byta buss. Det här kortet ligger på 260kr/månad.

Gym 3: Och så mitt favoritgym, trivs så bra här. Trevlig personal och bra lokaler. Ligger en bit utanför stan vilket gör att jag måste åka buss från skolan, åker jag hemifrån måste jag byta buss i stan. Här finns alla möjliga modeller av gruppträning. Haken med detta kort är att det ligger på 375-380kr/månad. Vilket jag inte har råd med. Har möjlighet att lösa ett 20kort för 1000kr. Vilket skulle innebära 50kr per gång.


-
Har funderingar på att kanske ta och lösa ett årskort på gym nr 1, behöver då inte lägga ut pengar på simningen. Och kanske även köpa ett 20kort på gym nr 3. Kombinera dessa två. När jag ska träna i gym, far jag på gym nr1. och när jag ska träna pass åker jag på gym nr 3, och använder 20kortet endast till gruppträning.


Hm... några förslag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0