Chokladkakor



Recept- Små chokladkakor. 40st.
1kaka=  35kalorier/1points

50gram margarin
1 1/4dl strösocker
2ägg + 1äggvita
2dl vetemjöl
1 msk kakao
1 tsk bakpulver
25gram hackad mörk choklad

1. Vispa ihop margarin och strösocker så att det blir en kräm.
2.Vispa i de två hela äggen.
3. Vispa äggvitan, i en egen skål, till ett skum.
4. Blanda ihop mjöl,kakao, bakpulver och choklad.
5. Vänd ner äggvitan och mjölblandningen i smeten.
6. Klicka ut 40små klickar på en plåt med bakplåtspapper.
7. Grädda i ca. 10minuter, i 200grader.


Kakorna blev faktiskt ganska goda. Jag älskar att baka och speciellt då jag kan exprimentera recept själv. Nu valde jag att följa receptet för att kalorierna skulle stämma. Nästa gång jag gör dom kommer jag nog sätta lite mer kakao.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0