Fullfart

Klockan närmar sig ett. Och snart börjar dagens första lektion för min del. Men bara för att det är sovmorgon på skolan så betyder det inte sovmorgon. Klockan 9 ringde klockan och jag gjorde frukost. Sen gav jag mig ut på en promenad, 40minuter. Körde sen 15minuter "shape up med blossom", passet är egentligen med boll, men min boll var utan luft. Så jag gjorde en egen variant utan boll. Efter passet blev det 10x2 sittups och sen även lite armövningar med mina 2kg hantlar.

Nu fick jag precis veta att dagens sista lektion är inställd vilket innebär att jag åker hem med tre bussen. Ska pumpa upp min pilates boll och köra hela shape up passet ikväll. Skippar simningen då jag verkligen inte känner för att simma. Funderar på vad jag ska byta ut simningen till.

Vad ska bli min nyatisdagsträning? Kom gärna med förslag! Så ska jag se vad jag kan prova.

Kommentarer
Postat av: Alva

Jag tror det är bra att ta en liten paus från någon träningsform ibland, testa lite nytt och så. Och så får man julängta lite efter att köra det igen kanske :-D

Hmm, vad skulle du kunna byta det mot... Yoga kanske, har du testat det? Jag älskar yoga! Eller kanske något mer danspass? Styrka, på gymmet eller hemma. Kanske intervallöpning? Det finns massa kul :-)

2011-03-02 @ 20:09:18
URL: http://healthylifeofalva.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0