Tankar om mina mål.

Fått en hel del reaktioner av folk runtomkring mig som tycker att jag verkligen inte får gå ner till 65kg. Att hela jag försvinner.

Den dagen jag skulle väga 65kg, skulle mitt bmi ligga på 24,5. Gränsen mellan normalvikt och övervikt bryts mellan 25-26. Jag vill så gärna vara normalviktig och därför har jag satt 65kg som ett mål.

Igår satt jag även och funderade på ett "måldatum". Ett datum då jag ska ha nått mitt mål. Det känns inte som något måste. Men nästa år, den 15 januari fyller jag 18år. Att få fira sin 18årsdag som normalviktig skulle kännas jättestort! Jag räknade litegrann och för att nå mitt mål till den 15 januari måste jag gå ner i snitt 0,63kg/vecka. Det är 37 veckor tills dess. Vilket jag tycker känns väldigt rimligt!


Nu efterlyser jag era åsikter. Vad tycker ni om mina mål? Jag skulle gärna vilja höra era tankar.

Kommentarer
Postat av: Malin I Form

Jag tycker det låter som ett jättebra mål faktiskt! Det är ofta man får höra "du kommer ju försvinna, det går ju inte"..

2011-05-02 @ 20:45:25
URL: http://www.maliniform.com
Postat av: Mumma Muffins

Jag har också fått höra "nu får du inte gå ner mer" och "va, ska du gå ner 8 kg till?"



Vikten är iofs bara en siffra och mitt mål på 58 kg kanske inte är bäst för mig, men det vet jag bara när jag nått ditt. Tänk på att det är ditt race, din kropp och du som bestämmer :)

2011-05-03 @ 06:52:01
URL: http://exxes.blogg.se/
Postat av: Anne

Det låter som ett helt rimligt mål. Och det fixar du, bry dig inte om " energitjuvarna" som säger negativa saker, typ att du inte borde gå ner mer för då försvinner du, ingen annan än du själv ska bestämma var din målvikt ligger! I alla fall så länge den är sund, det var skillnad om du hade blivit manisk och bara ville fortsätta gå ner, nu håller du ju på att skapa en helt ny livsstil för dig själv och det är bra! Stå på dig!

2011-05-03 @ 07:20:18
Postat av: Elin

Jag tycker att det låter rimligt och du tänker även långsiktigt, du kommer inte svälta dig själv eller liknande för att komma ner till de där 65 kilona. Fortsätt att kämpa på :D

2011-05-03 @ 11:38:09
URL: http://myfight.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0